Sisäänkirjautuminen ​Australian MUST HAVE sovellukset

Pauliina @ Wild Cat Sanctuary

Tässä pieni matkakertomus Etelä-Afrikasta :)

Lähdin Etelä-Afrikkaan 16.8. Jännitti ihan hirveästi. Lensin ensin Istanbuliin ja sieltä Johannesburgiin. Varsinki toi Johannesburg jännitti kun sieltä kuullu niin monenlaista tarinaa. Vihdoinkin 17.8. aamulla laskeuduin Johannesburgiin, jossa vastassa oli meidän kuski, joka vei meiät suoraan hostelliin. Hostelli oli kiva, siellä oli vaan meitä vapaaehtosia. Koko päivä oli vapaa, otin torkut ja odottelin muita vapaaehtosia. Illalla meillä oli illallinen ja samalla tutustuttiin muihin vapaaehtosiin.

Torstaina aamulla syötiin aamupalaa ja lähdettiin tutustumaan Johannesburgiin. Ensin kierreltiin kattomassa taideteoksia kaduilla, jonka jälkeen lähettiin Townshippiin Sowetoon, se on niin iso, että se voisi olla oma kaupunki. Siellä meillä oli lounas, käytiin Mandela Housessa ja mentiin lasten kouluun, missä leikittiin heidän kanssa. Oli tosi kiva tutustua vähän Johannesburgiin myös. Illalla oltiin jo takasin hostellilla.

Perjantaina aamulla lähdettiin bussilla kohti Kimberleytä ja projektia... vihdoinkin! Bussimatka oli aika pitkä, 7 tuntia. Onneks meitä lähti 6 vapaaehtoista samaan paikkaan niin ei tarvinnut olla yksin, ja oltiin tosi onnekkaita kun päästiin matkustamaan aika luksus bussilla. Oltiin perillä Kimberleyssä klo 18.00, jossa meitä oli vastassa projektin omistajat äiti ja tytär. Siihen perheeseen siis kuuluu isä, äiti, veli ja sisko. Lähdettiin kohti farmia, sinne kesti ajaa joku 30 minuuttia. Farmilla meille kerrottiin mihin huoneisiin mennään ja mentiin suoraan syömään. Asunto missä vapaaehtoset asuvat on tosi kiva. Samassa huoneessa on yleensä 2-4 ihmistä. Jokaisessa huoneessa on oma suihku ja vessa. Ainoa mitä siellä ei ole on lämmitys!!! Jos meette Etelä-Afrikkaan, kun siellä on talvi niin kannattaa varata lämpösiä vaatteita, yöt siellä on tosi kylmiä, välillä ihan pakkastakin. Päivällä siellä oli joku 25 astetta.

Viikonloput farmilla on vähän helpompia eikä tehdä niin hirveesti töitä. Launtaina herättiin aamupalalle, jonka jälkeen meille uusille näytettiin esittelyvideo projektista. Farmilla on kaksi ryhmää: meat ja cleaning. Meat -ryhmä ruokkii joka aamu eläimet ja cleaning -ryhmä siivoaa keittiön ja vapaaehtoisten asunnon. Kannattaa varautua siihen, että siellä saa/joutuu olemaan paljon raa'an lihan kanssa tekemisissä. Se oli aika monelle "shokki". Arkisin tehtiin sitten enemmän töitä, korjailtiin aitoja, rakennettiin uusia taloja eläimille jne. Farmi on tosi ihana!!! Ei liian iso eikä liian pieni. Perhe joka omistaa sen, on ihan huippu. En oo varmaan koskaan nauranut niin paljon, kuin heiidän kanssa :D Ja niistä huomaa kuinka paljon ne välittää kaikista eläimistä. Kaikki vapaaehtosetkin oli ihan huippuja, sain kyllä elinikuisia kavereita siellä, ikävä takasin on kova ja ite tykkäsin siitä kun sinne ei oteta liian montaa vapaaehtoista samaan aikaan, riittää ainaki tekemistä.

Yleensä lauantaisin mentiin keskustaan ruokakauppaan vapaa-ajalla ja syömään Steak Houseen, siellä on tosi hyvää ruokaa! Tiistaisin oli vapaapäivä ja sillon äänestettiin mitä tehdään. Siellä on myös mahdollisuus mennä yhden ja kolmen päivän safareille. Yhden päivän safari on aika lähellä farmia ja 3 päivän safari on lähempänä Johannesburgia. Itse menin 3 päivän safarille 3 muun vapaaehtoisen kanssa. Myös perheen äiti ja sisko lähtivät mukaan. Suosittelen ehdottomasti 3 päivän safaria!!! Olin farmilla 4 viikkoa, mutta tuntuu kuin olisin ollut siellä vaan 2 viikkoa... aika meni ihan hirveen nopeesti!! Tammikuussa toivottavasti pääsen uudestaan sinne. Monet vapaaehtoset ,jotka on ollut siellä, palaa monesti takaisin, niin huippu paikka!

Tämä on matkakertomus yhdeltä Wild Cat Sanctuary-ohjelmaamme osallistujalta vuonna 2024.

Alkuun » Matkakuvaus » Pauliina @ Wild Cat Sanctuary

Seuraava tiedoitustilaisuutemme on . Tule mukaan tai tarkista tulevat tiedoitustilaisuudet täältä!