Sisäänkirjautuminen Work & Travel -ilta Helsingissä

FAQ matkavakuutus


Kuinka paljon vakuutus maksaa?

Vakuutus on hinnoiteltu per päivä kahden alueen vakuutusturvan perusteella:

Milloin ja miten voin ostaa vakuutuksen?

Sinun tulee hakea vakuutusta vähintään viikkoa ennen Suomesta lähtöäsi varmistuaksesi siitä, että hakemuksesi käsitellään ajoissa. Voit hakea vakuutusta joko verkossa täyttämällä lomakkeen täällä tai soittamalla numeroon +358 75 325 2022.

Voit myös jatkaa olemassa olevaa vakuutustasi soittamalla +358 75 325 2022. Tämä tulee tehdä vähintään 3 päivää ennen voimassa olevan vakuutuksen päättymistä.

Mitä jos muutan mieleni vakuutuksen ostamisesta?

Jos vakuutus ei vastaa odotuksiasi, ole hyvä ja ilmoita asiasta GoXploreen 14 päivän kuluessa asiakirjojen vastaanottamisesta maksun hyvittämiseksi. Huomioi, että tämä tulee tehdä ennen vakuutuksen alkamispäivää, jos olet varannut matkasi 14 päivän sisällä vakuutuksen ostamisesta. Voit olla yhteydessä GoXploreen sähköpostitse info@goxplore.fi tai soittamalla +358 75 325 2022.

Voinko ostaa Allianz Global Assistance -matkavakuutuksen, jos en ole Suomen kansalainen?

Et, vakuutus on tarjolla vain Suomessa asuville henkilöille, joilla on voimassaoleva Kela-kortti.

Onko Allianz Global Assistance -matkavakuutuksessa ikärajaa?

Kyllä. Vakuutus voidaan myöntää, jos olet iältäsi 17-35 –vuotias.

Olenko vakuutettu jo olemassa oleviin sairauksiin?

Vakuutusturva ei kata kaikkia tilanteita, jotka liittyvät suoraan tai epäsuorasti olemassa oleviin sairauksiin. Tämä koskee seuraavia tapauksia:

Täydelliset tiedot olemassa olevista sairauksista ja niiden vakuutusturvasta löydät "Terveysrajoitukset" osiosta vakuutusehtojen sivulta A3.

Milloin vakuutustirva alkaa ja loppuu?

Kaikilta osin vakuutusturva alkaa kun poistut kotoasi ja loppuu kun palaat kotiisi. Sinun on ilmoitettava GoXploreen matka-aika kokonaisuudessaan vakuutusta ostaessasi.

Voinko jatkaa vakuutustani?

Kyllä. Voit jatkaa olemassa olevan vakuutuksesi voimassaoloaikaa soittamalla +358 75 325 2022. Tämä tulee tehdä vähintään 3 päivää ennen voimassa olevan vakuutuksesi umpeutumista. Suosittelemme olemaan yhteydessä meihin heti, kun tiedät jatkavasi matkaa.

Mikä on pisin mahdollinen matkan pituus?

Yksittäisen matkan vakuutusturva voidaan ostaa 18 kuukautta kestäville matkoille asti.

Missä maissa olen vakuutettu?

Se riippuu, minkä alueen vakuutusturvan olet ostanut:

Mitä tapahtuu, jos en voi matkustaa kotiin suunnitelman mukaisesti?

Jos et pysty päättämään matkaasi suunnitelman mukaan johtuen kuolemasta, matkatapaturmasta tai matkasairaudesta tai jos viivästys johtuu julkisesta kulkuyhteyden viivästyksestä, jota ei voi välttää, jatkamme vakuutustasi ilman lisämaksua kunnes voit kohtuullisesti päättää matkan.

Otan arvotavaroita mukaani. Ovatko ne täysin vakuutettuja?

Vakuutus kattaa arvotavaroita kuten elektroniikkaa ja koruja 550€ asti. Tarkista vakuutusturvan ehdot kokonaisuudessaan sivulta A12-13.

Kattaako vakuutus työtapaturmat matkani aikana?

Olet vakuutettu sairaskulujen osalta opiskelujen, työ ja vapaaehtoistyön ajaksi. Tarkista sivulta A5 ehdot siitä, mitkä aktiviteetit sisältyvät ja mitkä kuuluvat vakuutusturvan ulkopuolelle.

Jos sinulle on epäselvää, kuuluuko opiskelusi tai tekemäsi työ tai vapaaehtoistyö tämän vakuutuksen piiriin, ota yhteyttä sähköpostiosoitteeseen agae-travel.support@allianz-assistance.co.uk


Mitkä urheilulajit ja aktiviteetit sisältyvät vakuutuksen piiriin?

Lähes kaikki virkistysurheilu-lajit kuuluvat vakuutusturvaan. Katso sivulta A5 tarkat ehdot. Jos sinulle on epäselvää, mitkä urheilulajit ja vapaa-ajan toiminnot kuuluvat tämän vakuutuksen piiriin, ota yhteyttä sähköpostiosoitteeseen agae-travel.support@allianz-assistance.co.uk.

Kuinka saan vakuutuksen asiakirjat?

Allianz Global Assistance "Work & Travel" matkavakuutus on kokonaisuudessaan verkossa, joten me emme lähetä asiakirjoja tai ehtoja postitse. Kun ostat vakuutuksen, me lähetämme sinulle sähköpostilla vahvistuksen vakuutuksesta, jonka olet ostanut sekä vakuutusasiakirjan, jonka voit ladata, tulostaa ja tallentaa. Voit myös ladata vakuutusturvan ehdot ja käytännöt.

Voinko ostaa vakuutuksen, jos olen jo aloittanut matkandfgdfg

Et, sinun tulee ostaa vakuutus ennen kuin lähdet kotoasi, jotta Allianz Global Assistance -matkavakuutus on voimassa.

Jos minulla on kysyttävää, keneen voin olla yhteydessä?

Ota yhteyttä GoXploren asiakaspalveluun soittamalla +358 75 325 2022 tai lähettämällä sähköpostia info@goxplore.fi. Huomioi, että emme voi antaa sinulle ohjeita siitä, sopiiko tuote sinun tarpeisiisi.

Minkä maan lakia tähän vakuutukseen sovelletaan?

Vakuutukseen sovelletaan Suomen lainsäädäntöä, ellei toisin ole sovittu. Tästä vakuutussopimuksesta mahdollisesti aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan suomalaisessa tuomioistuimessa.

Keneen otan yhteyttä hakiessani korvausta?

Hätätapauksissa:
Falck Global Assistance ympärivuorokautisesti puhelimitse: +358 9 37 47 74 30 tai sähköpostitse: assistance@falck.fi

Muut korvaushakemukset:
Puhelimitse: +358 9 37 47 74 30 klo 09.00-17.00 tai sähköpostitse: claims@falck.fi

Sinun tulee säilyttää kaikki alkuperäiset dokumentit (varausvahvistukset, liput, kuitit, poliisiraportit jne.). Voit ladata korvaushakemuslomakkeen täältä.

Mitä tietoja ja asiakirjoja minun tulee esittää korvaushakemuksessani?

Vakuutuskirjassasi on tiedot kunkin korvaushakemus-tyypin edellyttämistä asiakirjoista. Sinun tulee säilyttää kaikki alkuperäiset kuitit ja varausvahvistukset, koska näitä saatetaan tarvita korvaushakemuksessasi. Jos henkilökohtaista omaisuuttasi on kadonnut tai varastettu, sinun tulee raportoida tapahtuma paikalliselle poliisille ja pyytää kirjallinen raportti tapahtuneesta. Raportit muilta viranomaisilta, kuten hotellilta tai matkaoppailta, olisi saatavilla raportit tarvittaessa. Falck Global Assistance antaa lisätietoa siitä, mitä asiakirjoja tarvitaan sinun tapauksessasi, jos kärsit menetyksen.

Pitääkö minun maksaa sairauskulut paikan päällä?

Pienemmissä sairastapauksissa tai tapaturmissa, joihin tarvitset yksinkertaista hoitoa ja joissa sairauskulut ovat alle 350€, ole hyvä ja maksa lasku itse, säilytä kuitit ja tee korvaushakemus palattuasi kotiin. Jos et voi tehdä tätä, ota yhteyttä Falck Global Assistance ympärivuorokautisesti: Puhelimitse +358 9 37 47 74 30 tai sähköpostitse: assistance@falck.fi. Jos matkustat Euroopassa, sinun tulisi pitää mukana eurooppalaista sairasvakuutuskorttia (hae www.kela.fi/ehic). Jos matkustat Australiassa, sinun tulee rekisteröityä Medicarelle.

Mitä jos joudun sairaalahoitoon?

Sinun tulee ottaa yhteyttä Falck Global Assistance ympärivuorokautisesti puhelimitse: +358 9 37 47 74 30 tai sähköpostitse: assistance@falck.fi) mahdollisimman nopeasti jotta he voivat ohjeistaa sinua.

Keneen voin olla yhteydessä reklamaatiotapauksess?

Reklamaatiot koskien vakuutusta toimitetaan kirjallisesti: Reklamaatiot, Falck Global Assistance, Malmin kauppatie 8 A, 00700 Helsinki, Suomi.

Tai lähetä sähköpostia osoitteeseen claims@falck.fi ja kirjoita aihekenttään "REKLAMAATIO".


Alkuun » FAQ matkavakuutus

Seuraava tiedoitustilaisuutemme on 02.11.2017 Helsinki. Tule mukaan tai tarkista tulevat tiedoitustilaisuudet täältä!